SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA KE BLOG KAMI

TERIMA KASIH & SELAMAT DATANG KE BLOG KAMI INI.
KOMPANG POWER BEB..... RUGI KALAU TAK TEMPAH.
SEKIRANYA ANDA BERMINAT.... JADILAH RAKAN facebook KAMI, www.facebook/kompang warisan sinaran suria

Isnin, Mei 17, 2010

2 Hari Berkompang......



SABTU, 15 MEI 2010 kami berkompang di Kg. Tenang, Labis. Cuaca yang 'mendung dan berawan' membuatkan suasana jadi 'tenang' sebagaimana penduduknya yang 'sentiasa tenang'. Walaupun bilangan ahli yang hadir berkurangan, persembahan kami sedikit pun tidak terjejas dan masih kekal 'mengancam'. Terima kasih kepada tuan rumah yang menyediakan ruangan untuk kami membuat persembahan. Dengan dikelilingi anak-anak kecil,...8 lagu dapat dimainkan dengan mantap. Setibanya di perkarangan rumah, kami sudah mula diusik dengan seloka dan pantun oleh DJ pada hari itu. Sungguh mengiburkan.

Kumpul duit berdikit-dikit,... Banyak duit naik haji,... Pukul kompang tangan sakit,... main suka-suka je... takde gaji.
Pukul kompang dengan tangan.... lepas main silalah 'mangan'.



AHAD, 16 MEI 2010
pula, kami mengarak lagi... kali ini di Taman Mewah, Labis. Atas permintaan tuan rumah, paluan mengarak pengantin bermula jam 12.00 tgh, diikuti dengan persembahan lagu sehingga berkahir kira-kira jam 12.55 tgh. Persembahan dimainkan juga di bawah sinaran cahaya matahari. Suasana panas terik itu membuatkan kompang berbunyi nyaring dan lantang. 8 lagu juga dapat dipersembahkan. Sungguh menyeronokkan pabila dikelilingi orang ramai sambil merakam aksi kami. Begitulah keadaannya setiap kali persembahan dibuat di mana-mana sahaja pasti ada yang merakam aksi kami untuk kenangan. Tambahan pula 'tempahan' baru diperolehi... katanya di Seremban, NS (berhampiran IPG).

terima kasih semua....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan